Gezondheid.Plein.nl
internet met inhoud

Wat is er op TV vandaag? Flits info

Home 
Markt 
Links 
Forum 
50+
ABC
Huidziekten
Tips
Psyche
Fitness
Voeding
Gewicht
Alzheimer
Dementie
Mannen
Vrouwen
Kinderen
Ouderschap
Mazelen
Diabetes
Hepatitis
Hoofdpijn
Gezond op reis
Alternatieve wijzen
Zorgstelsel 2006
Salmonella
Homeopathie
Voedsel-intolerantie
Het nut van een loopneus
Ongewenste haargroei
Vogelgriep

Hypotheken
Griep voorkomen
Uit eten met 25% korting
Restaurants en recepten
Vakantie start op Reisweb
Goedkope boodschappen
Meer dan 250 cursussen!
Koopzondag  

Love at first click  

Routeplanner  
Van
Naar

Evenementen  

Evenement toevoegen  

Beltonen  

Normaal Polyfoon  

Overnachten  
In:

Aantal sterren:  

Auto's  
occasion nieuw
merk
max. prijs

Banen  

bittere smaak
  Bericht geplaatst door: maartje, 20:12 24-08

kan iemand mij iets zeggen over een bittere smaak in de mond nadat er iets gegeten is?

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Miranda, 14:28 05-09

Pijnboompitten! Heb je die gegeten in de dagen voordat je het kreeg??? Er is momenteel onderzoek naar, namelijk. Veel mensen hebben er nu last van.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: anna, 17:07 03-05

Ik heb ook de maaltijdsalade van de Albert Hein gegeten, met... jawel: Pijnboompitten!!
Heb er nu 4 dagen last van, het begon de dag na het eten ervan...

bittere smaak

Bericht geplaatst door: mirte, 09:39 09-09

ja, pijnboompitten van Tovano van de Lidl. Ik heb er ook last van. Schijnt onschadelijk te zijn, maar wel vervelend

bittere smaak

Bericht geplaatst door: elien, 17:31 09-09

heb sinds eergisteren bittere smaak in mijn mond nadat ik wat heb gegeten, ik merkte het t eerst toen ik een appel at ( had m niet gewassen) dacht dat het daar van kwam, maar die bittere smaak blijft terugkomen, pijnboompitten heb ik ook gegeten die dag.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: joyce paterson, 19:20 12-09

10 sept. pijnboompitten van Lidl gegeten en nog steeds smaakt vrijwel alles bitter.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: marja, 07:17 15-09

Ik ben erachter gekomen dat het voor namelijk om de pijnboompitten van tovano gaat,afgelopen maandag gegeten,het is nu vrijdag en alles smaakt nog even bitter.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: ineke, 20:43 18-09

Ik heb al twee dagen een bittere smaak in mijn mond. Maar ik heb geen pijnboompitten gegeten.
Wel appels. En verder niets bijzonders.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: dol, 19:08 27-09

maandag pijboompitten en nu bittere smaak,ik was verrast dat ik dat hier kon uitvinden,mijn dochter trouwens ook,bij toeval zei ze heb jij ook zon bittere smaak.Zij at ook diezelfde pitten.
hoelang gaat dit aanhouden?heb vrijdag dinertje...

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Veronique, 20:34 12-10

Ik heb ook die bittere smaak als ik iets eet. Heb gisteren pijnboompitten gegeten. Deze heb ik bij Jumbo gekocht, maar is wel hetzelfde merk (Tovano) als bij Lidl.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Marleen, 16:05 17-11

Ik heb sinds gisteren een bittere smaak in mijn mond en ik heb 2 dagen gelden pijnboompitten van de Albert Heijn gehad. Ik weet niet meer precies van welk ze waren.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: wendy, 13:34 25-12

Ook ik heb het sinds ik carpacio met pijnboompitten (zonnatura) heb gegeten! Dat had ik van de zomer niet, toen deed ik ze vaak in salades. Ik had na het eten al meteen een kriebel in mijn mond en nu, 2 dagen later, nog steeds die vieze bittere smaak bij alles wat ik eet en drink!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: MIchiel, 14:48 16-02

Hetzelfde hier. Heb er nu 4 dagen last van. Ik heb gehoord dat het ongeveer 7 dagen duurt. Raar toch die pijnboompitten. Het gaat hier overigens om de AH variant en ongebakken.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Annita, 12:21 24-02

Ik heb pijnboompitten van de C1000 op met daarna pizza en volgens mij komt het door een combinatie van de pitten met knoflook. Ik heb al heel vaak pijnboompitten op van verschillende merken en nog nooit last gehad, tot nu. Het is heel raar want je merkt het alleen met eten en drinken. Ik was even bang dat het iets blijvends zou kunnen zijn totdat ik ging googelen en al die reacties en vragen tegen kwam. Weet iemand ook of er iets is om het weer te neutraliseren zodag het geen 5-7 dagen duurt?

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Desiree, 19:16 26-05

ik heb woendag 23 mei 2007 2 handjes pijnboom pitten gegeten en sinds donderdag een bittere smaak in mijn mond . nu las ik op een site van augustus 2006 dat er toen was met de pijnboom pitten weet iemand of er nu weer zoiets is ? of heeft er op het moment nog iemand last van ?

gr desiree

bittere smaak

Bericht geplaatst door: md, 01:13 11-06

heb ook een bittere/metaalachtige smaak waarschijnlijk door de pijnboompitten die ik heb gegeten en volgens mij gebuurt dit vaker met warm weer

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Mary, 19:10 15-06

Ongelooflijk wat ik hier lees, ik kom hier via google, Tiepte 'bittere smaak in de mond'in, et voilá!
Ik heb dus ook pijnboompitten gegeten een paar dagen geleden (van de markt) en ik heb het sindsdien, het duurt dus zo'n 7 dagen, goh, dat had ik nooit zelf kunnen bedenken! Bedankt voor jullie berichtjes allemaal!
Groetjes, Mary

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Cisca, 09:54 04-08

Is er dit jaar dan weer een nieuwe golf pijnboompitten die een bittere smaak geven. Ik ging googelen op bittere smaak, want ik heb ook al drie dagen een nare bittere smaak na het eten van vrijwel alles wat ik neem. Er smaakt me weinig meer. En ook ik heb, zei het al wel een dag of 5 geleden, pijnboompitten gegeten van het huismerk van de Super de Boer. Bizar!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Lianne, 20:26 08-08

Jawel, vergelijkbaar verhaal. zaterdag pijnboompitten (merk Weno) ongeroosterd in de salade verwerkt en..sinds maandag een bittere smaak in mijn mond. Nog een dag of 4 te gaan blijkbaar...

bittere smaak

Bericht geplaatst door: fancy, 13:00 28-08

Ik heb geen pijnboompitten gegeten maar wel
al een hele tijd last van een bittere smaak.
Er is niets wat het minder maakt.
Al van alles geprobeerd maar tot nu toe geen
resultaat.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Iris, 13:23 02-10

blij dat ik dit gevonden heb, na het googlen van bitte smaak in de mond (om misselijk van te worden en ALLES smaakt goor) Doosje pijnboom pitten staat nog voor me, zit het af en toe achter de comp te snacken (deze zijn van super de boer) maar gaat direct de prullebak in!
Als het om een partij 'slechte pitten' gaat is die wel erg lang in omloop!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Irene, 12:54 17-10

Nog een slachtoffer van 'Tovano' pijnboompitten.
Gevonden op Wikipedia:
"Een risico van het eten van veel, of ongeroosterde pijnboompitten, is een verstoorde smaakwaarneming die enkele dagen of zelfs weken kan aanhouden. Dit probleem begint meestal enkele dagen nadat men de pijnboompitten heeft gegeten. De smaakwaarneming voor zoet kan verminderen, terwijl de waarneming van bitter wordt versterkt, ongeveer zoals bij het eten van een sinaasappel na het tandenpoetsen. Anderen ervaren een voortdurende bittere smaak op de tong, die direct na het eten intenser wordt.

De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) krijgt veel meldingen binnen over dit probleem, en heeft onderzocht of er sprake is van te zwaar gebruik van bestrijdingsmiddelen. De VWA maakt op haar website melding van een Belgisch onderzoek, dat zou hebben aangetoond dat er geen zware metalen of giften in de pijnboompitten zitten, en dat deze oorzaak moet worden uitgesloten[1]. Wel bevatten pijnboompitten uit China soms stoffen die lijken op triglyceriden. Dit zou een (natuurlijke) oorzaak kunnen zijn van de bittere smaak. In elk geval is er, volgens VWA, "geen sprake van een gevaar voor de gezondheid van de consument".

Om te voorkomen dat dit probleem van smaakverlies of smaakverstoring zich voordoet, kan men beter geen ongeroosterde pijnboompitten eten, en er ook niet teveel ineens consumeren. Als dit probleem zich toch voordoet kan men dit snel verhelpen door het eten van hete pepers. Yoghurt, soep of andere mild smakende, zoute gerechten kunnen de bittere smaak verbergen. Tanden poetsen heeft een averechts effect op de smaakbeleving en wijn of vruchtensap kan beter worden vermeden."

bittere smaak

Bericht geplaatst door: christina, 15:44 27-10

Ja, ik heb sinds 4 dagen een bittere smaak in mijn mond. Alleen melk geeft het na het drinken hiervan geen bittere smaak. Ook wij hebben pijnboompitten gegeten. Ik ben de enige thuis die het heeft. Ze waren van Albert Heijn in een zakje zonder nadere aanduidelingen erop.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: christina, 15:49 27-10

Ja, ik heb sinds 4 dagen een bittere smaak in mijn mond. Alleen melk geeft het na het drinken hiervan geen bittere smaak. Ook wij hebben pijnboompitten gegeten. Ik ben de enige thuis die het heeft. Ze waren van Albert Heijn in een zakje zonder nadere aanduidelingen erop.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: natasja, 13:28 12-11

ik heb sinds 3 oktober last van bittere smaak in mijn mond en alles smaakt vies..zelf mijn tong die tintelt af en toe...en helaas heb ik geen pijnboompitten gegeten maar ik ben wel naar de tandarts geweest voor een wortelkanaal behandeling al vanaf juni en er is een onstekening in mijn kaak gevonden.. maar nou is alles gevuld en al.. maar ik heb nog steeds last van die vieze bittere smaak...wat kan ik er aan doen...en op mijn tong zit een wit laagje op. (kan het er niet afschrappen). help...

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Jan, 23:27 23-11

Ik heb sinds 2 dagen een bittere smaak in mijn mond na het eten van pijnboompitten van de Aldi,ik heb ze gelijk weggegooid.
Weet iemand wat voor stof dit veroorzaakt.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: wil, 11:12 29-11

ook ik heb een vervelende bittere smaak in mijn mond na het eten van pijnboom pitten. Ik ben wel blij te weten waar het vandaan komt.en dat het weer over gaat. Weet overigens niet welk merk maar ze kwamen van de Jan Jinders.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Ger, 18:44 27-12

Sinds vandaag heb ik een bittere smaak in mijn mond bij alles wat ik eet en drink. Ook ik typte op google in 'bittere smaak in mond'. Ongelooflijk wat een reacties je leest op forums. Twee dagen geleden heb ik ook pijnboompitten gegeten, vreemd dat je daar ineens last van kunt krijgen. Die pijnboompitten laat ik in vervolg maar staan, ook al zijn ze wel lekker. Succes lotgenoten!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: vero, 15:29 29-12

Ja hoor ook ik heb er last van, woensdag met de kerst pijnboompitten (geroosterd) gegeten van de aldi. Vanaf gisteren (vrijdag) ook die bittere smaak in mn mond. Ik zou ook graag weten welke stof dit veroorzaakt. Ik eet namelijk ontzettend vaak pijnboompitten, maar heb er nog nooit last van gehad. Ook niet met de pijnboompitten van de aldi. Liever zou ik nog willen weten wat je er tegen kan doen!!
De andere 5 mensen die ook dezelfde pijnboompitten hebben gegeten met het etentje hebben trouwens nergens last van.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: vero, 15:31 29-12

Oh sorry ik reageer alweer te snel terwijl ik nog niet alles gelezen heb! Hete pepers dus.... Ik ga het eens proberen, bedankt!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: stien, 08:34 29-01

Ik heb afgelopen weekend euroshopper pijnboompitten van de AH gegeten. Geroosterd en wel en nu dus ook een bittere smaak in mijn mond. Wel makkelijk om er via google achter te komen waar het aan ligt. Het is even vervelend,maar ik begrijp dat het vanzelf over gaat.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Daniell, 17:33 01-02

Ja hallo! Nog 1 die pijnboompitten gegeten heeft! Van de c1000 dit keer. Maakt dus geen gat uit waar ze vandaan komen. Heb er nooit eerder last van gehad, maar 1 keer is voldoende! Gatverdamme! Ga er vanuit dat het met een dag of 7 weg is, nog 5 te gaan :-(

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Daniell, 17:34 01-02

Ja hallo! Nog 1 die pijnboompitten gegeten heeft! Van de c1000 dit keer. Maakt dus geen gat uit waar ze vandaan komen. Heb er nooit eerder last van gehad, maar 1 keer is voldoende! Gatverdamme! Ga er vanuit dat het met een dag of 7 weg is, nog 5 te gaan :-(

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Addy, 22:20 01-02

Twee dagen geleden eveneens een bakje pijnboompitten gegeten en sinds vandaag heb ik constant bittere smaak in mijn mond.Vind het wel apart dat er wordt gedacht aan dat de pijnboompitten hiervoor zorgen!?..weet iemand een middeltje hier tegen??

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Addy, 22:20 01-02

Twee dagen geleden eveneens een bakje pijnboompitten gegeten en sinds vandaag heb ik constant bittere smaak in mijn mond.Vind het wel apart dat er wordt gedacht aan dat de pijnboompitten hiervoor zorgen!?..weet iemand een middeltje hier tegen??

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Corinne, 21:12 06-02

'k Heb al meer dan een week een bittere smaak in mijn mond. Heb geen pijnboompitten gegeten. Volgens mij is het begonnen na het eten van een ongewassen appel. Alles smaakt NIET. Erg vervelend.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Linjo, 18:55 17-02

En ik (en mijn vrouw) ook... pijnboompitten van de Jumbo

bittere smaak

Bericht geplaatst door: marja, 15:56 03-03

Ja ik heb in een salade pijnboompitten gegeten in een restaurant sindsdien een bittere smaak metaalachtig. Erg storend komt dit door pijnboompitten jemig! Kijk voortaan wel uit het bederft mijn honger behoorlijk.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Erik, 10:37 14-04

Van t weekend na t stappen 2 handjes pijnboompitten gegeten en nu al 2 dagen een zeepsmaak in mijn mond, echt alles wat je eet of drinkt is smerig!! De nootjes kwamen van de Plus

bittere smaak

Bericht geplaatst door: liqq, 20:49 18-02

Heb vrijdag geroosterde pijnboompitten gegeten van AH euroshopper. Nu al 2 dagen vieze bitter metaalsmaak. Verkeerde bezuiniging, normaal heb ik andere pitten en die smaken ook beter.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Paul, 12:47 19-02

DANK JULLIE!

Hier nog iemand die een verschrikkelijk vieze bittere nasmaak krijgt bij alles wat ik eet of drink.

Dit heb ik al een aantal keer eerder meegemaakt maar nooit kunnen achterhalen wat de oorzaak is. Nu weet ik dat het de pijnboompitten zijn. Afgelopen zaterdag gegeten en vanaf maandag de vieze smaak......

Vorige keer duurde het 2 weken bij mij dus nog 13 dagen te gaan :(

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Nicole van den Berg, 13:50 24-02

Hallo allemaal,

vrijdag ook geroosterde pijnboompitten van Tovano gegeten en nu sinds zaterdag een vervelende metaalachtige smaak in mijn mond!
Wat een opluchting zeg! niets ernstigs aan de hand met mij, maar gewoon iets eten wat neutraliseert dus. 't liefs zoutachtig, zoals soep of pepers, yoghurt? Nou dan ga ik gelijk maar even een cup a soup nemen! succes verder en bedankt voor jullie reactie en hulp

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Astrid, 11:19 25-02

na het eten steeds een bittere smaak in mijn mond, kan iemand mij zegen wat ik er aan kan doen?

bittere smaak

Bericht geplaatst door: evelien, 20:40 25-02

ik heb last van een bittere smaak na het eten na het gebruik van antibiotica. mij helpt twee keer daags spoelen met chloorhexidine, bij lichte klanten verdund met water, bij ernstige klachten puur. chloorhexidine is te koop bij apotheek en drogist. en er niet te snel mee stoppen, als na een paar dagen de klachten wegzijn is het goed nog even - een paar dagen - met de spoelingen door te gaan zodat de bron van de bittere smaak (ws een bacterie) echt verdwijnt. succes!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Bouke, 22:20 27-02

Afgelopen zaterdag 23-02 een salade gegeten met pijnboompitten die zijn gekocht bij AH.
Zondag begon de bittere smaak.
Nog steeds bittere smaak bij alles wat ik eet.

.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: care, 15:20 12-03

Ik kan nergens vinden hoe oud deze berichten zijn. Maar het is nu maart 2008 en ik ben blij te lezen dat het weer over gaat en dat het wellicht aan de pijnboompitten van een aantal dagen terug ligt. merk: euroshoper (AH).t.h.t: 02/11'08

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Mark, 16:13 26-03

jup, ook ik heb er nu last van en heb laatst die nieuwe euroshopper pijnboompitten gekocht. Het is alleen wel al weer eventjes geleden sinds ik ze heb gegeten. Hoe lang duurt het voordat de bittere smaak doorzet?
Zelfs water wordt bitter als ik het drink. Om gek van te worden.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Gerda, 01:23 29-03

Ik zou er niet opvallen, gelukkig weet ik nu dat ik door de pijnboompitten van Bahia USA die ik in suriname heb gekocht en twee dagen geleden gegeten die bittere smaak nu heb. eet het nooit meer

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Windy, 13:45 29-03

Ook ik heb er last van eerst dacht ik dat ik me het in beelde maar de smaak werd steeds sterkerder en naar twee dagen ging ik me toch ongerust maken. Ben via google gaan zoeken en het klopt wat lees. Heb drie dagen geleden s`avonds een salade gehad waar pijnboom pitten in vewerkt zaten (ze komen van de A.H. euroshopper).Hopelijk gaat die smaak snel weg of heeft iemand een oplossing voor mij.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Pasci, 12:05 31-03

Inderdaad! Vrijdag op restaurant pijnboompitten (met pesto), sedert zondag bij alle eten een bittere smaak. Daarbuiten niet, gelukkig... Maar toen ik vroeger de pitten thuis at in salade, had ik nooit iets.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: anja, 12:57 01-04

vrijdag verse pesto gegeten en zondag die bittere smaak. heb voor de pesto pijnboompitten gebruikt die ik al lang in huis had,misschien heeft t daar ook mee te maken ? heb ook niet op houdbaarheidsdatum gelet.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: mie, 17:43 03-04

aha...dus pijnboompitten zijn de oorzaak. Kunnen andere noten dit ook veroorzaken?
Ik heb vroeger nog pijnboompitten gegeten maar pas nu voor het eerst last ervan. Het is echt wel vervelend, zelf mijn zoet fruit laat een bittere nasmaak achter...

bittere smaak

Bericht geplaatst door: hes, 10:12 09-04

pffffff, lekker dan.... vrijdag een megalekkere maaltijdsalade gemaakt met uiteraard pijnboompitjes.... Nu werd ik maandag wakker met vreselijke bittere smaak.. Ik dacht dat het kwam van de vodka van die dag ervoor (feestje gehad) maar het is nu woensdag en nog steeds die bittere smaak!! Van de vodka kon het dus niet zijn... Bij wat gespeur op google kwam ik dus op pijnboompitten terecht! Echt waardeloos dit. Niets smaakt meer lekker! Zelfs mijn man heeft er last van! Hopenlijk duurt het niet zo lang! Heb vrijdag een etentje maar dat gaat niet leuk worden als dit nog langer duurt!!!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Tiny, 10:49 12-04

De pijnboompitten van de Plus veroorzaken ook een bittere smaak. Ik wilde tijdens het keukenschoonmaken even snoepen en nam een handje vol pijnboompitjes. Dit deed ik vaker en heb er nog nooit last van gehad. Ik zal in het vervolg maar een zak drop kopen......

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Gea, 19:06 14-04

haha wat grappig zeg, ik heb zaterdagavond heerlijk gegeten en een duur restaurant... salade gehad met heeeel veel pijnboompitten.. en sinds vandaag echt een heel erg vieze smaak in mijn mond als ik iets heb gegeten... ik dacht dat ik gek was en dat het tussen mijn oren zat hahaha! Nu maar rustig afwachten totdat het weer over gaat!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Mariska, 16:39 16-04

Zaterdag pijnboompitten gegeten van de Aldi en sinds maandag heb ik een bittere smaak bij alles wat ik eet; echt heel goor! Nu maar hopen dat het snel overgaat...:( Ik eet trouwens wel vaker pijnboompitten van de Aldi, maar ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: henny van 't Hullenaar, 14:23 17-04

Heb al 4 dagen viese smaak in mijn mond. Heb zondag pijnboom pitten van super de boer gegeten Nog nooit eerder last van gehad. Hoopt dat het snel over gaat.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: christien, 16:32 20-04

Ja hoor, ook ik heb 4 dagen geleden een maaltijdsalade van Albert Heijn gegeten met daarbij een zakje pijnboompitten. En kreeg ook last van een bittere smaak in de mond. Hopelijk duurt het niet te lang want niets smaakt meer lekker.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: christien, 16:33 20-04

Ja hoor, ook ik heb 4 dagen geleden een maaltijdsalade van Albert Heijn gegeten met daarbij een zakje pijnboompitten. En kreeg ook last van een bittere smaak in de mond. Hopelijk duurt het niet te lang want niets smaakt meer lekker.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Manuela, 12:50 21-04

ja hier nog een victim, heb vorige week ook zo een maaltijdsalade op met een zakje pitjes. En na een paar dagen een smaak in mijn mond waar je niet vrolijk van wordt.
Bah bah, nooit eerder ook last van gehad.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: yolanda, 10:22 28-04

Begon me al ongerust te maken, maar ik heb ook een maaltijdsalade van de AH gegeten afgelopen vrijdag met heel veel pijnboompitjes en ja hoor sinds zondag een vieze bittere smaak in mijn mond.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: colette, 10:21 03-05

Gelukkig, ook ik heb sinds het eten van Carpacio, met pijnpoompitten in een restaurant, sinds eergisteren een bittere smaak in de mond, s'morgens wordt ik wakker zonder deze smaak, maar zo gauw ik iets eet begint het het is de hele dag door en blijft, ook zonder te eten, in lichtere mate de hel dag door aanwezig.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Robin, 21:21 14-05

jep same hier :S bizar ...

bittere smaak

Bericht geplaatst door: bea, 16:12 15-05

Ik eet al jaren pijnboompitten, nog nooit last van gehad.ik haal ze over al vandaan. Donderdag op de albert kuip bij de notenspecialist pijnboompitten gehaald. Zo' lekkere grote voordeelbak en nu heb ik ook al dagen die vieze smaak in mijn mond. Maar kan het zijn dat het niet aan de pitten ligt maar bv aan sla???? Ik zou het echt heel jammer vinden als het aan de pijnboompitten ligt. Want ik vind sla zonder pitten veel minder smakelijk.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Véronique, 14:23 20-05

Ook ik heb sinds het eten van pijnboompitten een bittere smaak in de mond. Ongeiofelijk die reacties via googl! Nooit eerder gehad na het eten van deze pitten. het schijnt dat je hete pepers moet eten, rode?Voldoet sambal ook ? Zijn de klachten dan meteen weg?Iedereen sterkte ermee, het niet levensbedreigend maar wel lastig!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: pierre, 17:50 21-05

Ik sluit me aan in het rijtje, met het bizarre ongeroosterde pijnboompitten smaak probleem.
En lang leve het internet..

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Véronique, 13:12 26-05

Bittere smaak na het eten van pijnboompitten na 5 dagen verdwenen, wel hierna nog 2 dagen huiduitslag! Pitten waren bijna over datum overigens.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Véronique, 13:12 26-05

Bittere smaak na het eten van pijnboompitten na 5 dagen verdwenen, wel hierna nog 2 dagen huiduitslag! Pitten waren bijna over datum overigens.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Ron, 22:48 04-06

Ook ik via google hier gekomen om de verklaring te zoeken van de nare bittere smaak de laatste dagen na alles wat ik eet, koffie, chocola etc alles eindigt met een bijsmaak. en jawel hoor. zaterdag in de salade en dinsdag bij het vlees gegeten .....Tovano pijnboompitten nog bijna een jaar lang te eten.. Wanneer wordt hier iets aan gedaan denk ik zo.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: denzeturi, 16:14 19-06

Twee jaar geleden hetzelfde gehad, ik sta hier ook ergens uit die tijd. GOED NIEUWS, van de week sinds lange tijd weer carpaccio gegeten met pijnboompitten en nergens last van.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: marina, 10:43 30-06

Maf hoor.
Ik had ook ineens last van een vreemde bittere smaak in mijn mond. En warempel, ook ik heb 3 dagen daarvoor pijnbommpitten gegeten.
Van Albert Heijn! Ze liggen in de container nu!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Alma, 16:39 01-07

Ongelooflijk, ik dus ook. Twee dagen geleden ergens een salade gekocht met wat pijnboompitten erin. Sinds gisteravond heeft alles een bittere nasmaak.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Marieke, 18:47 08-07

Helaas,ook ik heb 3 dagen geleden pijnboompitten van AH gegeten en nu een hele vervelende,bittere nasmaak in mijn mond.Goed dat ik weet wat het is en dat het weer overgaat..

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Marieke, 18:48 08-07

Helaas,ook ik heb 3 dagen geleden pijnboompitten van AH gegeten en nu een hele vervelende,bittere nasmaak in mijn mond.Goed dat ik weet wat het is en dat het weer overgaat..

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Mirjam, 10:31 09-07

Wat toevallig allemaal!
Ik typ inderdaad 'bittere smaak in mond' bij google in en zie nu dit. Stelt wel gerust :-)
Wel vies hoor, als ik slik, water drink continue die rare smaak. Ik heb ze zondag en maandag gegeten...
Nu maar niet meer, jammer want ze zijn wel lekker!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: jolanda bakker, 11:45 09-07

ook pijnboompittten gegeten tintelende tong bittere smaak getver duurt 7 dagen?

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Monique, 19:11 10-07

Ook ik heb er last van. Net of er af en toe een chemische reactie in je mond plaats vindt. Maandag salade mix van Remia gegeten. Ik durf echt geen pijnboompitten meer te eten. Ik hoop dat het snel over gaat.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Robin, 23:13 10-07

Hier nog één, weet niet zeker of ik pijnboompitten gegeten heb afgelopen dagen. Heb wel een maaltijdsalade op van de C1000.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Mieke, 13:58 13-07

Jee wat je niet allemaal te weten komt via internet! Ik begon al te denken dat ik iets ernstigs had,
m.vr.gr

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Remco, 19:36 21-07

En weer een victim...Carpaccio gegeten in restaurant met...idd pijnboompitten. Was op woensdag, vrijdag begon de bittere smaak bij alles wat ik eet of drink...nu 3 dagen verder, het wordt al minder, maarre ik kijk wel uit, geen pb pitten meer :-(

bittere smaak

Bericht geplaatst door: hester, 13:41 22-07

Er is inmiddels meer info op Wikipedia beschikbaar. Het blijkt dat Chinese pijnboompitten de oorzaak zijn. Ik heb er nu voor het eerst last van en had pijnboompitten van Euroshopper bij Albert Heijn gekocht. Ik dacht al, ze zien er wel anders uit. Het verschil met Europese pijnboompitjes is dat de Chinese aan het puntje een donkerder stukje hebben en dat puntje niet helemaal glad is. Europese zijn dat wel. Er staan plaatjes op Wikipedia (NL) als je zoekt op pijnboompit.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: ukkie, 20:56 26-07

pff word nu ook al een dag gek van die bittere smaak in mijn mond dus ook ik googlen en ja hoor pijnboompitten maar deze heb ik nog niet eerder gezien ik had calve kaascroutons met pijnboompitten en daarbij knoflookdressing heel vervelend dus ook ik ga die dagen afwachten nog 5

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Leusie, 12:31 28-07

Ik heb vorige week donderdag pijnboompitten gehad en heb nu sinds zaterdavond een bittere smaak in de mond na het eten of drinken.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Leusie, 12:33 28-07

Ik heb vorige week donderdag pijnboompitten gehad en heb nu sinds zaterdavond een bittere smaak in de mond na het eten of drinken.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Evert , 14:46 31-07

Ik sluit me bij de vorige reacties aan. Dinsdagavond (eergisteren) pijnboompitten door de veldsla gegeten en sinds gisteren last van die bittere smaak.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: liz, 15:10 04-08

1 dag na het eten van tapenade , met waarschijnlijk pijnboompitten, vieze bittere smaak in mijn mond. Bij alles wat ik eet en drink wordt het versterkt.
Ben blij dat ik weet waaraan het ligt nu en
dat het weer over gaat. 4-08-08

bittere smaak

Bericht geplaatst door: mo, 13:55 06-08

Yep, hier ook, van de bAH....

bittere smaak

Bericht geplaatst door: claudia, 14:18 07-08

Maandag Italiaanse Mix voor inde sla AH gegeten
Sindsdien al 4 dagen bittere smaak bij alles wat ik eet, samen met constipatie. Te gek dat ik door "Bittere smaak "in te toetsen er al zo snel achter ben wat de oorzaak is.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: herma, 15:18 08-08

he? niet te geloven zeg ....zelf heb ik al een aantal maanden (met onderbrekingen) last van die bittere smaak bij het eten van werkelijk alles. ik heb er al flink over gepiekerd,was het iets in de bijholten? iets in de kiezen? uit de maag? begon me al zorgen te maken.......maar als zoveel mensen (allemaal vrouwen trouwens ????) er ook last van hebben en de overeenkomsten zijn dat ze bijna allemaal pijnboompitten hebben gegeten.....tja dan is het wel heel toevallig allemaal. Ik ben zelf een fan van verse pesto en pijnboompitjes in de salade en eet ze meerdere keren per week. maar eens vervangen voor walnoten en dan zien of het overgaat?

bittere smaak

Bericht geplaatst door: cilia, 22:50 08-08

Ook ik heb sinds 3 dagen een bittere smaak en heb maandag jl pijnboompitten gegeten van de AH uit een AH merk zakje. Hiervoor nooit last van gehad. Ik las dat er een onderzoek gaande is. Wie doet dit dan?

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Angelique, 10:28 10-08

De bittere smaak krijg je alleen van Chinese pijnboompitten, niet van de Europese. Het is wel handig om daarop te letten.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Marja, 12:53 10-08

Niet alleen vrouwen! Ook mijn schoonzoonheeft er last van gehad. Van pitten van super de Boer. Na 5 dagen weer over.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Inge, 08:44 11-08

Oke, dat verklaard het. Geroosterd zijn ze ook lekkerder!!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: bia, 12:06 22-08

Ook hier, 19 8 2008 pijnboompitten gegeten uit een zakje met crouttons ( dacht van calve) met kaas kruiden. en denk ook knoflook.
Yoghurt geprobeerd ( zie tip ergens hier ) maar helpt helemaal niks, brrrrrr)

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Mandy, 19:00 22-08

Wij zijn ook gepijnboompit! Voelt al raar als je samen zo'n rare klacht hebt, dus toch wel fijn om te lezen dat de onschuldige pijnboompit de boosdoener is.. al zal ik hem de komende dagen nog wel een aantal keer vervloeken...

bittere smaak

Bericht geplaatst door: ida, 13:45 23-08

Gepijnigd door allerlei enge ideeën over wat de bittere smaak in mijn mond kon veroorzaken, tóch even gegoogeld. Vanaf donderdagavond laat is het mis. En, tja, woensdagavond inderdaad pijnboompitten van AH gegeten. Jammer, want ik ben dol op die pitjes en heb voorheen nooit last gehad. Helaas vermeldt AH de herkomst van de pitjes niet, dus ik zal ze een mail sturen.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Taco, 23:43 23-08

Nog een melding. Eergisteren ging ik eten bij een vriend en kreeg al serieus twijfels over zijn kookkunsten. Met lange tanden alles opgegeten. Thuisgekomen bleken ook rozijntjes, worst en vandaag de pannenkoeken vreselijk bitter te smaken. Na googelen uitgevonden dat het de pijnboompitten geweest kunnen zijn.

De waarschijnlijke boosdoener: een heel bakje ongeroosterde Chinese pijnboompitten gekocht bij Super de Boer.

Wat helpt?: weinig, sambal eten! en verder maar even afwachten dus tot het over is...Nooit meer van die pijnboompitten voor mij.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Taco, 07:39 24-08

Nog even ter aanvulling, het probleem duikt in vele landen op, er staat zelfs een stukje over op de Engelstalige Wikipedia over de "Gevaren van het eten van pijnboompitten":

"Risks of eating pine nuts

The eating of pine nuts can cause serious taste disturbances, lasting for days or weeks. The taste disturbance develops one or two days after consumption. A bitter, metallic taste is described. The pine nuts involved are always imported from China, but only a minority of Chinese pine nuts present this problem. Until now it is not clear which pine species is implicated. Concerning the cause, it has been observed that the pine nuts involved typically contain triglycerides formed by 16-18° unsaturated fatty acids. Analysis on pesticide residues and heavy metal did not reveal any contamination.[6]. Though very unpleasant, there doesn't seem to be a real health concern. The problem can be avoided by not consuming Chinese pine nuts. They can be recognised because they are shorter. The biological species of pine nut is normally not described on the package, however, the pictures of an European and Asian type of pine nuts are given to illustrate the general differences in form that can make the distinction."

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Roald, 23:42 29-08

ook mannen hebben er last van hoor (althans ik wel, blech, was gelukkig nog niet te ver in het zakje van euroshopper) twijfelde al aan tandvlees ofzo, overwoog al belletje naar huisarts, maar fantastisch dat via kernwoorden 'bittere smaak in mond' zo'n stroom aan ervaringen naar voren komt, in het engels net zo. Blijkt vooral om Chinese pitjes te gaan maar niet iedereen (AH) wil dit op de verpakking zetten.

Hopelijk kan dit doorgroeien tot een eerste (gratis) 'meldpunt slechte etenswaar' o.i.d. Gek eigenlijk dat dat er nog niet is.

Eerst die pitjes maar eens weggooien..

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Alex bittersmaak, 13:59 07-09

ik heb er nu ook al 3 dagen last van, ik ga een hap peper proberen verdorie

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Jose, 08:27 08-09

Jeetje, na al deze berichtjes ben ik blij dat het aan de pijnboompitten ligt en niet aan mijzelf. Ik heb voor het weekend ze royaal over mijn salade gestrooid (geroosterd, dat wel). En nu is alles opeens heel vies van smaak. Gisteravond dat ding gebruikt voor mijn tong om hem schoon te schrapen. Spoelen met mondwater. Ja dat helpt dan ook niet. idd nooit last gehad, en nu opeens wel. Hoop dat het snel over is want vanmorgen gruwelde ik van mijn beker chocomel, en ik moet nog ontbijten. Sterkte allemaal.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: yorel, 13:21 08-09

haha grappig.. ik heb het ook al een paar dagen, denk zoek het toch maar op en laat ik nu ook pijneboompitten gegeten hebben van de jumbo.. vage *** :S

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Diana, 09:05 17-09

Dacht dat ik last van iets raars had, maar nu lees ik dat veel mensen dit hebben.
Ook ik heb sinds gisteren een bittere smaak in mijn mond, en ook ik heb pijnboompitten gegeten.
De euroshopper uit AH en geroosterd.
Gelukkig dus niks ergs aan de hand, en zal het wel weer over gaan.
Wel gek, want ik eet zo vaak pijnpoompitten in de sla. Het begon toen ik appelsap dronk.
Misschien een reactie van pijnboompitten en appelsap??

bittere smaak

Bericht geplaatst door: vivienne, 13:42 18-09

Oh heerlijk, ook ik dacht aan de meest vreemde dingen. Niks smaakt me meer. Ik heb ook pijnboompitten van euroshopper door de salade gehad. Heb eigenlijk nog niet bij de rest van het gezin geinformeerd of zij er ook last van hebben. Ik dacht al dat ik een maagzweer had oid, maagsap daar smaakt het naar. Heel smerig. Ik heb echt honger, maar alles smaakt vies. Zelfs mijn geliefde Cola Zero.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: vivienne, 13:42 18-09

Oh heerlijk, ook ik dacht aan de meest vreemde dingen. Niks smaakt me meer. Ik heb ook pijnboompitten van euroshopper door de salade gehad. Heb eigenlijk nog niet bij de rest van het gezin geinformeerd of zij er ook last van hebben. Ik dacht al dat ik een maagzweer had oid, maagsap daar smaakt het naar. Heel smerig. Ik heb echt honger, maar alles smaakt vies. Zelfs mijn geliefde Cola Zero.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Rob , 18:05 22-09

23-09-2008.

En ja hoor weer hebben de pijnboom pitten hun tol geeist. Gister nog pijnboom pittten gegeten echt een mega smerige smaakje in mijn mond vooral bij het eten en drinken. dankzij google en dt forum laat ik die fijne pitjes even links liggen.

Succes mensen met hetzelfde probleem,

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Soa Boy, 18:14 22-09

Dat meen je niet pijnboom pitjes?

Ik was al verder aan het googlen geweest en had me op een andere site al een SOA laten aanpraten.

Een ontsteking van het mondslijmvlies (stomatitis) bv. door een Candida-infectie. De infectie kan behandeld worden met medicijnen, waarna de smaak zich in de meeste gevallen zal herstellen.

Zoek Candida-infectie maar eens op!!!

Denk dat hier gewoon allemaal viespeukjes op de site zitten.

En dan die arme pijnboom pitjes de schuld geven ;)

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Rob , 18:05 22-09

23-09-2008.

En ja hoor weer hebben de pijnboom pitten hun tol geeist. Gister nog pijnboom pittten gegeten echt een mega smerige smaakje in mijn mond vooral bij het eten en drinken. dankzij google en dt forum laat ik die fijne pitjes even links liggen.

Succes mensen met hetzelfde probleem,

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Richard, 15:55 23-09

Ben hier een van de oud gedienden. Ooit hier gekomen na een heerlijk kerst maal met vieze nasmaak :) Het goede nieuws heb ik ook al eens gemeld, nl dat ik ooit weer eens heb geprobeerd en zonder problemen pijnboometen heb gegeten. Wat altijd een raadsel is waarom de een er last van krijgt en een ander die dezelfde pitten op heeft, geen last krijgt. Misschien een rare connectie, maar wie van jullie hebben migraine of migraine met alleen aura en zonder hoofdpijn (als je dit niet snapt heb je het dus niet).

bittere smaak

Bericht geplaatst door: maria lisa, 17:32 25-09

25-9-09
Wat een opluchting! Was vanochtend al bij de tandarts vanwege de bittere smaak bij alles wat ik eet of drink, maar hij kon niets vinden. Gelukkig heb ik nu de oplossing gevonden via Google. Ik heb een paar dagen geleden Italiaanse salademix van AH door de sla gedaan, met, je raadt het al: pijnboompitten!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: maria lisa, 17:35 25-09

Lees net het bericht van Richard, eergisteren. Ik had inderdaad twee dagen geleden een onverklaarbare hoofdpijn aanval die heel plotseling op kwam, migraine-achtig, en met twee ibuprofens ook weer snel weg trok. Ik heb daar nooit last van maar nu denk ik dat dat ook met die rottige pitten te maken had. Ik ben niet racistisch maar in het vervolg eet ik alleen nog Europese pijnboom pitten

bittere smaak

Bericht geplaatst door: gina, 19:40 04-10

Ik heb donderdag goed twee handjes pijnboompitten genomen en ook een appeltje gegeten, misschien is hier ook nog sprake van een chemische reactie tussen pijnboompit en appel. Wel vies, maar blij dat het weer een keer overgaat. Trouwens ook antibiotica geslikt deze week< een slechte combi misschien.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Fran, 23:43 10-10

Ja, ik heb ook een bittere, chemische smaak in de mond met tintenende tong. Vooral tijdens of na het eten. Heb al een paar keer een banaan weggegooid omdat die volgens mij naar 'insecticide' smaakte. Heb inderdaad ook flink doorgepakt met de pijnboompitten.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Mau, 09:07 12-10

Ik heb al vier dagen last van een bittere smaak nadat ik een hand vol pijnmoombitten van het merk euroshopper heb gegeten. Maak dus maar even geen culinaire hoogstandjes want na de eerste hap is alles al bitter.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: bregje, 21:06 12-10

dit is te gek voor woorden... maakte me al een beetje zorgen na de zoveelste dag met bittere na smaak... de eerste google hit was de pijmboom pitjes die ik inderdaad zoals iedereen hier kort ervoor heb gegeten!

Hoe staat het met het onderzoek hiernaar?
De appel combinatie vind ik ook niet raar klinken omdat ik op het moment heel veel appels eet!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: anita, 10:31 13-10

ik heb sinds 3 dagen een bittere smaak nadat ik 2 dagen ervoor pijnboompitten heb gegeten, ik snapte ook niet waar die bittere smaak vandaan kwam? tot ik intypte op google , het is vreselijk smerig en hoop dat het weggaat !!!! loop er nu 3 dagen mee!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Perly, 13:59 18-10

Wat grappig dat we allemaal hetzelfde probleem hebben. Maar wel zonde, want pijnboompitjes zijn erg lekker. Sterkte, mijn lotgenoten!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Paul B., 22:37 23-10

Nog een "slachtoffer" dat zich hierbij aansluit. Af en toe neem ik een handje pijnboompitten van de Euroshopper van AH. En nu zit ik dus ook met een bittere smaak achter in mijn mond.

Vreemd genoeg kan ik mij niet herinneren dat dit vroeger ook het geval was. VWA of RIVM, kunnen jullie die Chinese pijnboompitten eens goed onderzoeken? DIT ZAAKJE STINKT!!! Bedoel als die Chinezen melamine in de (baby)melk gooien, dan zullen ze ook wel niet zo zuinig zijn op de die dure pijnboompitten...!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: hanna C, 14:03 24-10

Nog effe iets, Antibiotica tast ook je smaakvermogen aan, soms pas een maand later. Ik ben hiervoor naar een homeopaat (iriscopist) gegaan om de boel weer in balans te krijgen en dat hielp vrijwel direct!

Huisart stuurde me met lege handen naar huis, niks aan te doen. Ik heb toe wekenlang met die bittere smaak rondgelopen. Niet altijd even heftig maar toch....vervelend

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Hanna C, 13:57 24-10

Tip!

Drink zeker geen sinaasappelsap of andere sappen, heb nu ervaren dat het tintelende gevoel en de bittere smaag vele malen erger worden na het drinken ervan.

Daarnaast denk ik dat het te maken heeft met een combinatie van pijnboompitten en andere etens- en/of drinkwaren. Ik heb het gekregen na het eten van de AH intaliaanse maaltijdsalade en ongebakken pijnboompitten op de carpaccio. Duurt nu al twee weken.

Niet meer pijnboompitten voor mij! Heb gehoord dat zout en/of pittig eten helpt de bittere smaak tijdelijk te overtreffen. Vanavond peperone!

Succes allen! Want het is rottig als je er een bourgondische levensstijl op na houdt...

bittere smaak

Bericht geplaatst door: linda, 22:11 25-10

Bij huisarts en tandarts geweest met de klacht "bittere smaak in de mond"...... die hebben er dus geen benul van dat dit dus wel eens zou kunnen komen door het eten vaan pijnboompittten, ben er achtergekomen door te googelen op bittere smaak, het feit dat ik sinds 2weken salade dieet gebruik met de be(ruchte) pitten doet het puzzeltje inelkaar vallen, ik stop resoluut. Kan iemand mij vertellen hoe lang die nare smaak nog aan kan houden.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Hanna, 14:17 30-10

Heb je ook last van het pijnboompittensyndroom?? Was ik er net achter was het was vergeet ik potdorie waarvan pesto gemaakt is!

Ik was er net weer vanaf en ja hoor gister pesto van Lidl gegeten en vandaag ELLENDE.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: heidy , 12:22 06-11

jep.. ook ik een aantal dagen pijnboompitten gegegeten in de salade.. (merk plus)
Volgende keer maar bakken.. Die nare bittere smaak blijft bestaan.. zo ook een wittere aanslag in de mond.. Hm..

bittere smaak

Bericht geplaatst door: sharon, 10:55 18-11

Nou...Ik sta versteld!!! wat ik hier lees...
Ik heb het al voor de 2e keer nu en was het nu zat...voordat ik naar de dokter wilde gaan stappen dacht ik eerst even te kijken op google...en nu lees ik dit...

Ik heb samen met mijn vriend ook een aantal dagen geleden pijnboompitten (v/d AH) gegeten in een gerecht met spinazie. en heb er dus weer last van! Het wordt ook niet minder, maar wat ik dan wel raar vind is dat mijn vriend nergens last van heeft en ik weer wel...hoe kan dat dan??

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Ann, 23:57 02-12

Lap, nog een erbij!
Ik heb ook een bittere smaak bij alles wat ik in mijn mond steek sinds zondagmorgen, en begon me nu toch wel af te vragen wat dit toch kon zijn...
Ondertussen al 3 dagen...
Begon er al aan te denken even de dokter of de tandarts te bellen, maar toch eerst eventjes gegoogled, en zodoende hier ook terechtgekomen.
Ik heb ergens eind verleden week een vuistje sla mix gegeten, waarin o.a. ook pijnboompitten zitten!
Mijn man had dit meegbracht van een van zijn leveringsplaatsen, waar hij dit als staaltje gekregen had.
Als ik me niet vergis, heb ik die al te koop gezien bij de Colruyt (België), een plastiek schaaltje in doorzichtige folie verpakt, Dry-Top, Service Fruits, mix sla van Nederlandse oorsprong.
Ik heb bijna het hele schaaltje binnen, zonder problemen tot nu toe, dit is de eerste keer dat ik het zitten heb.
Ik vertelde mijn man wat ik gevonden had op Google, die zei me: probeer het even uit.
Wacht tot het over is, eet er dan nog eens om te zien of dit het wel is!
Maar daar heb ik helemaal geen zin in!
Echt alles wat door het mondje gaat heeft een rotslechte, bittere, synthetische smaak, je zou zo weinig mogelijk eten of drinken om dit te vermijden!
Ik heb ook ergens foto's gezien van het verschil tussen de Chinese en de Europese pijnboompitten, en aan de vorm te zien zijn het ook Chinese die erin verwerkt zitten.
Naar het schijnt zijn die er de oorzaak van...
Echt rotvervelend!
Zal bij mijn volgende bezoek aan Colruyt eens nazien of het hetzelfde merk is die ze verkopen, en zoja, hen toch een mailtje sturen.
Daarbij, de houdbaarheidsdatum loopt nog tot 23/05/2009, dus daar kan het ook al niet aan liggen!
Raar fenomeen, ik heb er tot nu toe nog geen last van gehad, en deze ene keer wel...
Het is misschien zoals reeds onderzocht onschadelijk voor de gezondheid, maar leuk is anders!
Werkt misschien op den duur wel als dieet, als je weet dat deze slechte smaak enkel bij eten opkomt, kan dit wel vemijden dat je gaat eten ;o)
Ik dacht al dat ik terug met het spruw zat, heb dit in het begin van dit jaar gehad, maar dat gaf geen slechte smaak, enkel een schrapende, kriebelende keel!
Zo te zien is dit dus niet de reden!
En jammer genoeg niets aan te doen, enkel wachten tot het over gaat...
Kan al niet wachten!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Mimi, 16:29 08-12

Wat toevallig ! Ik kwam hier terecht via Google omdat ik al 3 dagen met een soort bittere zeepsmaak rondloop waardoor niets me smaakt en ik van alles ga eten om die smaak maar kwijt te raken. En jaaaaa, heb zo'n 4 dagen geleden een half doosje pijnboompitten leeggegeten en ze gisteren ook nog over de carpaccio gedaan..pffff..die smaak kan dus nog wel even aanhouden. Maar ben wel blij dat ik weet waar het van komt nu ! Bedankt !

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Dennis, 11:46 11-12

Iemand heeft hier onderzoek naar gedaan, blijkt dat het alleen voorkomt bij de chinese variant van de pit. je schijnt het niet te krijgen van europese pitten. europse pit is langer dan de chinese.
Bedankt voor de bovenstaande tips, heb er ook al een week last van

bittere smaak

Bericht geplaatst door: nicole, 18:53 11-12

ook ik heb hier last van
twee dagen dus nog vijf te gaan:-(
pijnboompitten van de vomar staat niet op de verpakking waar het vandaan komt

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Mevr de wit, 21:08 15-12

Nog iemand erbij. Ook inderdaad 2 dagen geleden flink wat pijnboompitten door de pasta gedaan. Normaliter rooster ik ze altijd. Nu niet gedaan. Balen want het is echt goor zo dat bittere, lijkt wel gal!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Pijnboompit, 11:52 16-12

Boycot die van de Xenos ook maar.
Overduidelijk aan de vorm te zien dat het achteraf nu ik dit allemaal lees Chinese waren. De Europese zijn langwerpiger.

Maar wat een vieze smaak zeg!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Rick, 09:44 20-12

tjs, wat iedereen met pijnboompitten heeft. heb ik met sinaasappels...blijkt nu sinds begin vd week...

bittere smaak

Bericht geplaatst door: mariska, 22:44 22-12

ook hier een pijnboompitslachtoffer...
getver, bij mij van de lidl-pijnboompitten, ik had ze nog wel geroosterd!
Hebben jullie er ook keelpijn bij?? Of krijg ik er ook nog een fixe verkoudheid bovenop ofzo?

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Karen, 13:56 23-12

En jawel hoor, ook ik sluit me aan bij de club. Heb zaterdag pijnboompitjes gehad van Euroshopper, zowel "rauw" als geroosterd. Sinds gisteren een enorm bittere smaak in mijn mond. Lekker, met kerst zo voor de deur. Mijn familie gaat aqllerlei lekkere dingen koken en voor mij smaakt alles bitter.
Is er trouwens iemand die de peper heeft geprobeerd en me kan zeggen of het werkt? Ik haat rode peper, maar heb er alle voor over om deze smaak kwijt te raken.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: iris, 14:35 25-12

Ik ben helemaal verbluft over wat ik hier lees!
Heb afgelopen zondag pijnboompitjes door de pastasalade gegeten en de overige pitjes 'lekker' los opgesnoept... meteen de dag erna een bittere smaak in mijn keel, versterkt na alles wat ik eet of drink... ongelooflijk, maar wel heel fijn dat ik nu weet wat het is. Lekker klote hoor zo met de kerst... zit vanavond aan een 8-gangen diner... Fijne kerstdagen allemaal en proost op een betere smaak en geen pijnboompitten meer voor mij in 2009!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Wolter, 20:29 25-12

Heb geen pijnboompitten gegeten maar wel walnoten. Zouden die ook een bittere smaak kunnen veroorzaken?

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Ruth, 20:45 25-12

Ja, ook ik heb er nu al een paar dagen last van. Bij alles wat ik eet/drink een bittere smaak. Heb kleine pijnboompitten van de AH (Euroshopper) gegeten. Ben blij al deze berichtjes te lezen, want had geen idee waar het vandaag kwam...

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Marlies, 18:32 27-12

Afgelopen woensdagavond 24-12-2008 Kerstdiner gehad met geroosterde pijnboompitjes, sommige zelfs tegen het zwartgeblakerde aan...
Donderdag 25-12-2008, wat later op de avond, een bittere smaak vooral achterin de mond, constant, dat versterkt wordt als ik wat eet.

Het ligt er niet aan of ze geroosterd zijn of niet, het gaat erom dat je de Chinese niet moet hebben.

Graag wil ik weten of iemand die hete pepers al geprobeerd heeft of sambal. Want hoe graag ik die bittere smaak ook weg wil hebben, voor niks sambal eten daar zit ik ook niet op te wachten...

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Eva Iedema, 15:37 28-12

Tijdens de kerst hebben ik met mijn familie lekker gegeten. onder andere een salade met, je raad het al... pijnboompitten. Ze waren wel geroosterd maar heb sindsdien een bittere smaak in mijn mond. Mijn vader kwam met het idee om hiervoor kaneel te gebruiken. Dit neutrliseerd de smaak en werkt desinfecterend! Het werkt aardig. Hopen dat het snel wegtrekt echt vervelend. En ja, nog een dingentje. De pijnboompitten kwamen weg bij de Lidl...

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Cindy, 21:58 28-12

pff gelukkig niks ernstigs, ik dacht mss aan een vulling die niet goed meer was. Wss dus pijnboompitten want daar heb ik er wel wat van op. Ik heb er nu denk ik vier dagen last van, hoop dat het snel over is met al die lekkere dingen met de feestdagen, ze smaken nu niet echt super.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Chris, 22:46 28-12

Bizar, en dat alleen door een paar van die pinboompitjes! Heb ze donderdag gegeten en sinds vrijdag ook flink last van een bittere smaak.
Donderdagavond ook een grapefruit gegeten, volgens mij heeft dit het minimaal versterkt.
Ga zo de kaneel proberen.
Succes allemaal.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: martine, 08:46 29-12

Ja,hoor hetzelfde verhaal van mij!!! Iste Kerstdag pijnboompitten gegeten.
Vreselijk wat ,n vieze smaak in mijn mond!
Ik ben wel blij dat ik eerst op de p.c heb gekeken,voordat ik naar mijn huisarts gebeld heb!Dus rustig afwachten tot het over is .

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Marianne, 12:22 29-12

Hier nog een slachtoffer. Pijnboompitten van Euroshopper. Wel goed geroosterd. Eerste kerstdag gegeten 's avonds en sinds 2e kerstdag een vervelende bittere smaakt achter in mijn mond, na het eten en drinken. Wel gek, mijn man heeft ze ook gegeten, maar nergens last van.
Inmiddels dus 4e dag, maar het wordt maar niet minder.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Johan, 14:24 29-12

Ik heb ook op 1e kerstdag behoorlijk wat pijnboompitten gegeten en nu na 5 dagen last van een bittere smaak, echt heel smerig, en niets helpt ertegen, ik proef constant een bittere smaak.
Had dit nog nooit eerder ervaren en hoop dat het snel weer weg gaat, maar ja zo te zien heb ik nog wel een paar dagen te gaan

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Astrid, 19:29 29-12

OPLUCHTING!!!!! Ook ik had eigenlijk al tijdens de tweede kerstdag last van een bittere smaak tijdens eten maar ook met drinken, eerst denk je vreemd maar als het langer aanhoud begin je je toch zorgen te maken. Maar het klopt eerste en tweede kerst dag pijnboompitten gegeten. Gelukkig bestaat er zo iets als internet ! Bedankt allemaal

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Pieter, 20:29 29-12

Na de kerstdagen bijna een bakje pijnboompitten over. "Lekker" opgegeten. Resultaat al 4 dagen een vieze bittere smaak in de mond. Weet nu wat de oorzaak is.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: marjan, 21:38 29-12

Ik heb sinds eerste kerst dag eeen bittere smaak in mijn mond een beetje vergelijkbaar met zeepsop smaak. Nu zit ik hier naar deze berichten te kijken en inderdaad op eerste kerstdag pijnboompitten gegeten en dit ook al vaker gehad maar de relatie met pijnboompitten gelegd heb. Zo zie je maar weer.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: marianne, 19:06 30-12

ja, blij met de berichten op deze site. Sinds 3 dagen heb ik ook een bittere smaak achter op de tong. Ik dacht al dat ik een ernstige ziekte onder de leden had. pfff. Fijn dat ik al deze berichten heb gelezen want ja... ik ben ook te gretig geweest op 1ste kerstdag met het eten van pijn boom pitten van de LIDL.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Leida, 08:04 31-12

Ook ik (en mijn man) hebben sinds zondag last van dit euvel!
Ik zei gisteren tegen hem "ik heb een vreselijk bittere smaak in mn mond en dacht eerst dat t aan het brood lag". Waarop hij direct reageerde met "ik heb ook zo'n bittere smaak in mn mond bij wat ik maar eet!" Dus gisteraaf nog maar even gegoogled en zie daar, "pijnboompitten" dus!
Ben toch wel blij dat we weten waardoor t komt, hoewel t daar natuurlijk niet mee weggaat, nog even geduld dus.....
Trouwens de pijnboompitten die wij gebruikt hebben waren van AH (euroshopper), dit omdat t een grote zak was voor relatief weinig geld.... (tis vast mn gulzigheid die bestraft werd) ;)

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Monique, 09:55 31-12

En hier alweer een 'slachtoffer'. Wat frappant zeg dat zoveel mensen hier last van hebben. Ook ik heb verse pesto gemaakt met kerst, met véél pijnboompitten.
Ik dacht steeds bij alles wat ik at dat het niet goed meer was of zo, omdat alles zo vreselijk bitter smaakt. Maar mijn gezinsleden hebben er geen last van, dus dacht ik dat ik iets onder de leden had. Gelukkig gaat het nog wel over dus.
Via google hier terecht gekomen, lang leve het internet!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Kenny, 01:51 02-01

Jip. gelukkig de reden gevonden. Vind die bittere smaak ook wel HEEL sterk aanwezig.

En ik maar tanden poetsen , tong schrapen , met allerlei vloeistof spoelen.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Jannie, 18:49 02-01

Tsonjge, ik had niet verwacht iets op internet hierover te vinden, maar dit vind ik wel heel verrassend. Sinds gisteren heb ik een vieze bittere smaak in mijn mond en alles wat ik eet heeft een andere smaak. Oudejaarsavond heb ik inderdaad salade gegeten met lekker veel pijnboompitten (van AH) en pesto salade.
Dit is voor het eerst dat ik zoiets heb en ik gebruik en eent vaak pijnboompitten en de ene keer heb ik ze bij de Lidl, de andere keer van de Xenos en dan weer eens van de Aldi of AH. Dus hoe kan je zoiets nu echt voorkomen?

Hoop die smaak echt snel kwijt te zijn, want dit is echt heel vervelend.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Anna, 15:14 03-01

Ik heb een dag of 6 geleden pijnboompitjes gegeten en heb nog steeds een bittere smaak. Ik ging dus ook maar googlen en kwam dus hier op uit. Heb er nog nooit eerder last van gehad! Heb zelfs een fles wijn weggespoeld waarvan ik dacht dat 'ie niet goed meer was. Bij de 2e fles van een ander merk dacht ik: he hier klopt iets niet. Pijnboompitten???? Daar kom je toch niet op!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Ray, 22:03 07-01

Hier nog iemand. Mooie verse ravioli gemaakt met pijnboompitten vulling. En ook van die goekope euroshopper meuk gebruikt. En jawel, 3 dagen erna ook die bittere smaak. Alleen ik, maar ik heb dan ook wel heel veel van die vulling gesnoept! Mijn vrouw vond me al een beetje een watje, met zo'n rare klacht. Wijn is inderdaad echt niet te drinken. Chocolade is echt oneetbaar bitter.Fruit gaat overigens prima. Hoe meer ik er over lees hoe grappiger ik het vind. Mooi item voor TV!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Miranda, 13:44 08-01

Oke, ik ben dus niet de enige zie ik nu :-)
Maar intussen is het wel een heel vervelend iets hoor. En helaas zie ik nergens wat je er aan kunt doen (behalve dan van de pijnboompitten afblijven). Net even de verpakking gechecked en inderdaad, ze zijn van Tovano. Ik kocht ze overigens bij de Agrimarkt. Alles wat ik eet en/of drink smaakt even bitter. Ik hoop toch niet dat dit nog weken aanhoudt zeg, dan word ik pas echt treurig hoor.
Het gekke is, ik heb er nog nooit eerder last van gehad bij het eten van pijnboompitten. Zou het dan toch niet aan dit merk Tovano liggen? En hoe weten we dan dat het echt onschadelijk is?
Misschien iets voor een programma als Radar of zo?

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Michael, 09:33 09-01

Eindelijk snap ik wat er aan de hand is en dat ik zeker niet de enige ben.
Als smaakt compleet ranzig. Ik dacht aan rotte kiezen of keelontsteking ofzo :-)

3 dagen geleden een heel bakje van de appie-hein leeggegeten, maar dat was zeker niet de eerste keer. Heb er nog nooit eerder last van gehad.
Nu ik weet wat er aan de hand is hoef ik tenmindste niet meer mijn vrouw al mijn eten te laten proeven :-)
Fles wijn had ik ook al weggespoeld.
Ik ga maar snel 10 rollen pepermunt in huis halen...nog even volhouden....

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Marjolein, 22:45 09-01

Haha...was al bang dat ik zwanger was! Echt alles smaakt ranzig... Pijnboompitten; die eet ik dus niet meer, voorlopig tenminste.... Ik vond zelfs mijn sigaret vies misschien wel een goede aanrader voor degene die willen stoppen met roken, of willen afvallen iedere week een bakje pijnboompitten achterover slaan... Wondermiddel...

bittere smaak

Bericht geplaatst door: rene van halderen, 01:56 10-01

ik heb er ook last van ..........
dacht even een lekkere salade te maken....

maar ik las een artikel dat het specifiek om de chineese pijnboompit te gaan ik voeg em hieronder toe

Bittere Smaak door Pijnboompitten?
Het klinkt vreemd, maar die lekkere knapperige toevoeging aan je slaatje kunnen je smaakbalans volledig verstoren. Hoe zit dat precies?

Een bittere smaak in de mond
Een paar dagen geleden kreeg ik last van een bittere nasmaak in mijn mond. Zo'n smaakje wat je proeft als je slecht gebalanceerde lightproducten eet of drinkt. Het overheerst alles wat je eet en drinkt. Ik dacht in eerste instantie direct aan het stofje aspartaam omdat deze zoetstof ook een bittere nasmaak veroorzaakt.

Echter, de smaak trok niet weg. Hij bleef, een paar dagen lang. De bittere smaak bleef weg zolang ik niets at, maar werd overheersend zodra ik iets in m'n mond stak.

Een kleine zoektocht op het web leidde me naar de oorzaak: pijnboompitten. Die hebben we lekker in een paar salades verwerkt afgelopen week! Omdat ik erachter kwam dat heel veel mensen ( hier, hier, hier en hier) met dit vreemde probleem te maken hebben besloot ik er wat onderzoek naar te doen. Want, waarom kan je smaakbalans verstoord raken na het eten van pijnboompitten? En wat kun je eraan doen?

Om welke pijnboompitten gaat het?
Volgens onderzoek wordt de bittere smaak uitsluitend veroorzaakt door Chinese pijnboompitten. Het gaat hierbij echter niet om alle varianten.

Er is in bovenstaand onderzoek aangetoond dat de bittere smaak niet wordt veroorzaakt door zware metalen of bestrijdingsmiddelen. De Nederlandse 'Voedsel en waren authoriteit' beschouwt deze pijnboompitten op basis van dit onderzoek dan ook als onschadelijk voor de volksgezondheid.

Hoewel de bittere smaak niet schadelijk is voor de gezondheid is het wel ontzettend onaangenaam. Bovendien kan het problemen veroorzaken bij (kleine) kinderen. Kinderen hebben een natuurlijke afkeer van bitter. Wanneer plotseling al het eten bitter smaakt willen kinderen vaak niets meer eten.

Wat is de oorzaak van de bittere smaak?
Het is nog niet onomstotelijk bewezen, maar wetenschappers geloven dat de bittere smaak wordt veroorzaakt door de stof Triglyceride. Deze natuurlijke stof zorgt voor een verstoring van de smaakwaarneming. Zoet wordt minder sterk waargenomen, en bitter juist extra sterk. Op de verschillende forums wordt o.a. beweerd dat de bittere smaak ontstaat wanneer de pijnboompitten niet zijn geroosterd, hier wijst echter niets op. Het gaat wel in alle gevallen om Chinese pitten.

Hoe lang houdt de bittere smaak aan?
De bittere smaak ontstaat doorgaans binnen 1 tot 5 dagen na het eten van de verkeerde pijnboompitten. Vervolgens kan het tot zo'n twee weken aanhouden. De smaak zal echter wel steeds minder worden en zo geleidelijk afnemen, mits je de pitten niet meer gebruikt. In de meeste gevallen lijkt de smaak binnen een week weg te zijn. Duurt het langer? Check of je geen pijnboompitten binnen krijgt zonder dat je het weet. Pesto bevat bijvoorbeeld ook pijnboompitten!

Hoe voorkom je de bittere smaak?
De oplossing is simpel: eet geen Chinese pijnboompitten, dan zit je veilig. De bittere smaak van verkeerde Chinese pitten zal minimaal een paar dagen lang je smaakwaarneming enorm verstoren en je al het eetplezier afnemen. Je kunt Chinese van Europese pitten onderscheiden door de vorm. Europese pitten zijn lang en slank, Chinese pitten kort en dik. Zie ook onderstaande afbeelding.

De bittere smaak verzachten
Als je last hebt van de bittere smaak zul je voornamelijk geduld moeten hebben tot hij wegtrekt. Wel zijn er in de bovenstaande forums enkele tips te vinden van mensen met hetzelfde probleem. Zo worden 'After Eight' chocolaatjes als verzachtende middelen genoemd. Ook mint kauwgum, tandpasta en mondwater helpen tijdelijk tegen de bittere smaak. Weer anderen bevelen zoute producten aan.

Conclusie: Hou het bij Europese pitjes!
Wie uitsluitend gaat voor Europese pijnboompitten hoeft vooralsnog geen problemen te verwachten. Roosteren kan bovendien nooit kwaad, het komt zelfs de smaak ten goede. En voor wie dit advies te laat is: geen zorgen, de bittere smaak is niet schadelijk. Hij trekt weer weg, probeer je er niet teveel aan te ergeren dan is deze 'bittere periode' voorbij voordat je het weet!

Heb je last van een bittere smaak maar onlangs geen pijnboompitten gegeten? Ga dan even langs je huisarts. Het kan te maken hebben met een verstoorde hormoonhuishouding (zwangerschap, borstvoeding of bevalling) of mogelijk heeft het een andere oorzaak

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Anneke, 17:18 10-01

Ook ik heb last van die bittere smaak en inderdaad de afgelopen week pijnboompitten gegeten. Ik begrijp dat het niet uitmaakt welk merk je gebruikt, maar het schijnt om de Chinese pijnboompit te gaan en niet om de Europese. Ergens op een website zag ik foto's van deze 2 soorten en op zich is er duidelijk verschil te zien.

Maar ik had voor ik dit wist, weer pijnboompitten gekocht, vind ze namelijk erg lekker. Helaas staat er niet op de verpakking uit welk land ze afkomstig zijn, maar ik zal ze maar niet eten, want het is hetzelfde merk als die van de afgelopen week. Ik eet veel sambal (zelfgemaakt, dus ontzettend heet) en gemaakt van hete pepers. Ook daar verdwijnt de bittere smaak niet.
Ben in ieder geval blij dat ik niet met deze klacht naar de dokter hoef, zal het nog een paar dagen aankijken..........

bittere smaak

Bericht geplaatst door: rene, 19:48 11-01

nou ik heb vandaag een rode peper gegeten

en de bittere smaak is tot nu toe niet meer terug gekomen dus dat helpt wel

bittere smaak

Bericht geplaatst door: paul van der Meijde, 08:45 12-01

Ook ik had pijnboompitten gegeten van de C1000 en heb het nu 3 dagen.
Duurt dus nog even maar het is heel vies.
Alles smaakt goor!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Anneke, 20:55 12-01

Ik heb vrijdag de pijnboompitjes van de AH (euroshopper) gegeten, en sinds vandaag smaakt alles bitter. Ik wilde eerst het brood al weggooien, dacht dat het daaraan lag. Maar echt alles smaakt bitter, brrrr.... Dus maar even googelen wat het dan kon zijn en kwam hier terecht!
Trouwens, op de verpakking staat niet dat het uit China komt, maar gewoon uit Nederland?!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Matty, 21:18 13-01

Ik heb ook de pijnboompitjes van de euroshopper gegeten. Ook die bittere smaak dus, nu zag ik dat ik ook bultjes helemaal achter op mijn tong heb, hoort dat er ook bij?

bittere smaak

Bericht geplaatst door: kris, 22:26 13-01

Ik heb zaterdag bij De Singel in amsterdam een broodje met pijnboompitten gegeten en ook na 2 dagen een vieze bittere nasmaak bij alles wat ik eet. Vooral sochtends en na het poetsen is het heel erg. Hoop echt dat het snel over gaat want t is echt vies!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: marlieke, 17:51 18-01

lekker dan ... die oorsmeer smaak in me mond , echt heel irritant heb 3 dagen geleden pijnboonpitten ongeroosterd gegeten ..

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Patricia, 01:45 19-01

Ik eet al jaren pijnboompitten, in de sla, bij de carpacchio of uit de hand, nog nooit problemen gehad. Meestal koop ik ze bij de Albert Heijn en meestal in die kleine doosjes. Nu heb ik een zakje ongeroosterde gekocht bij de Emte, ben het merk even kwijt jammergenoeg en heb het zakje ook niet bewaard, en nu heb ik al een paar dagen die bittere smaak. Ook als ik niet aan het eten ben is die smaak er, achterin m'n keel, de hele tijd, en een metaalachtig bijsmaakje op de tong. Ik hoop dat het snel over is want niets smaakt lekker meer.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Caroline, 19:45 20-01

nou ja zeg, ik weet niet wat ik lees! Heb sinds vandaag inderdaad ook achterin mijn keel een bittere, oorsmeerachtige smaak in mijn mond... zeer vies en irritant. Ik ben aan het lijnen en dacht dat het daardoor kwam. Toch maar ff gegoogled; en zie hier al deze berichten staan! Heb afgelopen zondag pijnboompitjes geroosterd en door de sla gedaan; al vaker gedaan en nooit last?! Kan iemand zeggen hoe lang dit gemiddeld duurt?

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Caroline, 20:13 20-01

nou ja zeg, ik weet niet wat ik lees! Heb sinds vandaag inderdaad ook achterin mijn keel een bittere, oorsmeerachtige smaak in mijn mond... zeer vies en irritant. Ik ben aan het lijnen en dacht dat het daardoor kwam. Toch maar ff gegoogled; en zie hier al deze berichten staan! Heb afgelopen zondag pijnboompitjes geroosterd en door de sla gedaan; al vaker gedaan en nooit last?! Kan iemand zeggen hoe lang dit gemiddeld duurt?

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Charlotte, 10:47 22-01

Ik kom hier via google, ik en mn zus hebben allerbei al 3 dagen een bittere smaak in onze mond.
We hebben dinsdag dus ook Pijnboompitten gegeten!
Het is echt verschrikkelijk vies.
Hopelijk zijn we er snel van af.
Want niks smaakt je meer!

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Petry, 23:05 22-01

Nou ja zeg. Typ "nare smaak" in en lees dit allemaal. Precies hetzelfde. Pitten van de Lidl. En maar denken dat het gezond voor je is. 20 Januari gegeten en nu de 22ste de hele dag al een nare smaak. Pff. Nog een paar dagen dus. Giet mijn wijntje maar weer terug in de fles want die is echt niet te drinken.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: :S, 14:10 23-01

Euroshopper weer eens betrapt. Bah!

Zou het met de hoeveelheid te maken kunnen hebben? Ik ga de peper eten ook maar proberen (hoewel een hap sambal het nog niet heeft gestopt). En anders een paar daagjes wachten. Bedankt voor de tips!

PS. Hebben andere mensen ook bij bepaalde etenswaren meer last van de bittere smaak? Ik m.n. bij appels...

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Moi, 11:17 27-01

Ook Euroshopper pijnboompitten gegeten in ongeroosterde vorm, in de pesto verwerkt.
Onlangs had ik ze van Xenos, die waren goed en gaven geen klachten.

bittere smaak

Bericht geplaatst door: Arnout, 17:37 27-01

Ik heb ook last van een hele vieze bittere smaak! Zondag middag gegeten, nu is het dinsdag einde middag. Ik heb de pijnboompitten ongebakken gegeten (Euroshopper). Importeur is Take One in Rotterdam. Postbus 11029 3004 EA.